Dag 16, 7 Juni, Sauion - Hourtin Plage, 95 km

7 juni 2014 - Hourtin, Frankrijk

Vanuit de jeugdherberg (leek s'morgens wel een bejaardenhuis) zijn we vertrokken richting Royan dat op ongeveer 35 km verderop ligt, daar zouden we voor het eerst de zee gaan zien, gelukkig was het een mooie vlakke rit met veel zon en gelukkig weinig wind (dat was dan voor het eerst) ons pelgrims gevoel gaat bij het zien in deze mondaine stad met heel veel toeristen en een grote boulevard wel over, je waant je helemaal in een vakantie gevoel. Dus hebben we daar ook maar even de toerist uitgehangen op een zonnig terrasje met een bakje koffie.  later het pontje genomen en over gevaren naar Pointe de Grave, daar zijn we verder gefietst over een prachtig fietspad in een mooie omgeving en op sommige plaatsen vlak langs de zee, waar veel gesurft wordt op die grote golfen, heel mooi om te zien. De wind begon daar  toch behoorlijk aan te trekken en dus zoals gewoonlijk, ook weer tegen. Op de weg die vlak langs de zee loopt, ligt op sommige stukken helemaal vol met zand wat er over is gewaaid. "Prachtig" om mooie foto's te maken maar, ik was gisteravond vergeten mijn fototoestel op te laden, dus wat foto's kunnen maken met de telefoon van Diny, want!, mijn telefoon was ook leeg, (die ik later nog wel op de site ga zetten) is wel erg dom he, maar het was erg laat en ik was wel aardig moe geworden. Van Jasper had ik een zonnecel meegekregen als laadapparaat voor de telefoon of fototoestel, ik heb deze op de fiets gemonteerd om zo de camera op te laden, na verloop van tijd is dat ook gelukt maar toen was het ook al avond geworden. Na de nodige picknickjes her er der zijn we aangekomen in Hourtin Plage, dat was een mooie camping daar hebben we een kamer krijgen, want anders hadden we bijna 10 km van de route af een Chambre d Hotes  moeten nemen en we waren het ook wel aardig aan de tax na zoveel wind en 95 km gefietst te hebben en het was toch weer laat geworden. Dus een kamer bij deze camping was wel een uitkomst, fijn douchje, gegeten, terrasje op de camping, nog even de route overlegd met Gerard want die wilde eigenlijk de volgende dag weer richting Bordeaux om daar de trein te nemen naar huis, want hij wilde graag weer op tijd thuis zijn, wat ook zijn bedoeling was. Hij zou eerst tot Dax mee fietsen maar dat was niet haalbaar meer. Op tijd ons bedje opgezocht want de volgende dag moet er weer gefietst worden, nou we weten al bijna niets anders meer fietsen en maar fietsen.

"we raken er nu al helemaal aan verslaafd".

1. Gerard pijnappels:
    9 juni 2014
    Hallo Ton en Diny,
    Prachtig om de verhalen met beelden nog eens na te lezen. We waren samen lekker op dreef en je raakt in een flow. Nu ik terug ben moet je weer even omschakelen. De terugreis verliep prima tot Parijs. Daar kwam ik om 18.00 u aan. Maar verder kon ik niet de fiets meenemen werd mij verteld. Petra en haar zus zijn mij toen voor de zekerheid maar komen halen. En zo kwam ik rond half 4 in de nacht weer thuis onderweg nog onthaald op enkel fikse regen en hagelbuien. Ik ben toch wel jaloers op jullie die lekker verder pedaleren. Zonder Karolien inmiddels want die vond de zee toch wel zo fijn dat ze nog een dagje is blijven plakken. We zien wel hoe het verloopt. Ik wens jullie in ieder geval een voorspoedige reis. Ik kan jullie via deze site mooi volgen. Bon Courage.
  2. Bert van der Saag:
    10 juni 2014
    Dag Ton en Diny,

Van Geert kreeg ik jullie blog door.
    Toevallig ken ik de regio waar jullie waren, maar wij maakten van Royan met de boot naar Point de Grave een uitstapje.
    Respect voor jullie doorzettingsvermogen en goede reis.

Groeten, Bert