28 Juni, naar huis

3 juli 2014 - Giesbeek, Nederland

Opstaan voor de laatste dag in Santiago, ontbijtje in de tegenover gelegen koffie bar, die juffrouw begon ons al aardig te kennen. zijn we Santiago nog maar weer eens 'n keer ingegaan om nog wat souveniers te kopen. Het regende, veel sfeer was er niet wat doelloos rond gelopen, winkeltje in en winkeltje uit, zo gaat het dan, in een leuk cafeetje koffie besteld met als afscheid het "Santiago taartje". met een heel gezellig spelende pianiste. Heerlijk in steil afscheid genomen. Buiten klaarde het weer op en het werd nog warempel nog mooi, dus gouw een gezellig terrasje opzoeken. Op tijd terug gegaan naar ons hottelletje om de bagage te halen, daar komen we erachter dat we niet alle souveniers meer hadden er was een plastic tasje weg, waar is die dan, vlug terug gegaan naar ons terrasje en daar gevraagd, maar niets gevonden, buiten aangewezen waar we zaten, en daar zat een spanjaard alleen, die had het tasje gevonden, gelukkig, was waarschijnlijk uit mijn broekzak gevallen, maar hij had wel alle pakjes die er in zaten open gemaakt, van wat er in zou zitten. maar goed wij hadden alles terug. Daarna de bus genomen naar het vliegveld, iets meer dan een half uurtje rijden, en om half 5 de lucht in. Na 2 uur en een kwartier waren we in Amsterdam (5 weken fietsen en dan in iets meer dan 2 uur terug!!!!) Daar werden we opgehaald door Wouter en Anne met een grote bos bloemen en dan terug naar Giesbeek waar we om half 10 aankwamen bij een mooi versiert huis, Vlaggen, slingers en "welkom thuis", "na 2700 km" en een keuken vol bloemen, flessen wijn, felicitatie kaarten, enz. dat deed ons wel even wat. En dan ook onze buurvrouw Poppie die ons erg had gemist en blij was dat we er weer na 5 weken terug waren. zo hebben we nog een tijdje nagepraat, voordat we naar ons "eigen" bedje konden gaan. De volgende dag kwamen Martijn en Mariel met onze kleinkinderen, Yari en Wessel ons welkom heten met een mooie tekening, en wij waren niet veranderd! het leek hun weer heel gewoon na 5 weken. Jasper en Jeanette met Joni zijn s'middag gekomen en hoefde ook niet aan ons te wennen. zo was de gehele familie weer bij elkaar. met als toetje de overwinning van Nederland op Mexico.

Het is nu een paar dagen later, de fietsen en bagage zijn ook weer terug. alles kan weer opgeruimd worden tot de volgende fietstocht, want deze is geweldig goed bevallen, we missen nu al de fiets en de vrijheid.

En wat wij heel belangrijk vinden is, dat wij iedereen die ons een warm hart toedroeg heel erg bedanken voor alle reacties op onze blog en via de mail en thuis, wij hebben er heel erg van genoten.

TON  DINY.

Nog even dit,

De CAMINO, is een adembenemende architectuur en kunst, spiritualiteit, een duizend jaar oude, interessante route, het platteland waar de tijd heft stilgestaan, het avontuur en veel gelijkgestemde zielen. Je hoeft niet lang te zoeken naar motieven van de hedendaagse pelgrim om de camino naar Santiago de Compostela te willen volgen, Maar er is meer: de camino, de middeleeuwse pelgrimsroute, staat vooral symbool voor bezinning en de sfeer die haar zo bijzonder maakt.

Ik vond deze tekst in het boek over de camino en dit sprak ons erg aan daarom willen we dit jullie niet onthouden. (Boek van Jan Gisbergen "Voer voor de goede wolf)

1. Marianne Pillen:
    3 juli 2014
    Nogmaals chapeau. Wat en prestatie! Nu maar weer langaam wennen aan het "gewone" leven.
  2. Gerard en Riny:
    3 juli 2014
    Hallo luitjes, wat fantastisch dat het jullie ook gelukt is! Chapeau!
    En fijn dat jullie heelhuids!weer thuis zijn gekomen.
    Groet
  3. Gert smit:
    5 juli 2014
    hoi ton & diny. heb jullie reislogger pas gisterren gezien doordat de aankondiging ergens anders in de pc terecht was gekomen. wat een leuk idee ! en wat een prestatie, al was het ook genieten ! goed te lezen dat jullie veel hebben meegemaakt en weer heelhuids zijn thuisgekomen. beste groeten, gert & tonneke