Dag 33, 24 Juni, Samos - Melide, 75 km

24 juni 2014 - Melide, Spanje

Nou deze keer hadden we gisteravond door het slecht weer genoodzaakt een hostel moeten nemen wat nu toch wel heerlijk bevallen was, heel fijn geslapen, zelfs bijna verslapen. We zaten om 8 uur weer op de fiets, een koffiebarretje aangedaan voor  een desayuno (ontbijt voor Spaans ) het was slecht weer er dreigde regen dus de regenjasjes hebben we toch aangedaan laterbegon het toch te regenen maar toch doorgefietst en steeds omhoog en het bleef zachtjes door regenen, eerst was er weer een lange klim tot 9%  daar wordt je wel warm van zelfs in de regen, de route daarna was steeds maar omhoog, pffff,  tot 7-8- en 10%  de laatste zelfs 12 km lang en maar schakelen en ploeteren je zou willen dat er nog meer versnellingen op de fiets waren. Het werd koud en nat hoe hoger we kwamen, maar tijdens het dalen werd de temperatuur wel wat aangenamer. En af en toe dachten we dat de zon erdoor kwam. Het landschap was zo ongeveer als in zuid Limburg, alleen de plaatsnaambordjes verraden dat het toch in Spanje was. Zo kwamen we terecht in Portomarin waar we weer onze Belgiese fietsvrienden ontmoeten, ze blijven ons achtervolgen, daarom heb ik er maar een foto van hun gemaakt.  Bij een cafeetje naar de Kathedraal lekker een bakje koffie genomen. Het was ondertussen mooi weer geworden dat geeft gelijk een fijn gevoel en je wordt er ook vrolijker van. In deze kathedraal die eigenlijk niet zo mooi was hebben we ook een stempel gehaald voor onze Credencial . Daarna zijn we begonnen aan een klim van 12 km!  met een stuk van 1 km. van 10%.  Maar rustig naar boven en op tijd even rusten en wat drinken dan gaat het goed. Verderop komen we heel veel wandelaars tegen, zo tegen het eind van de Camino wordt het steeds drukker met wandelaars en beginnen sommige wandelaars wel erg vermoeid en ongelukkig te lopen met hun zware rugzakken. Bij een heel leuk tussen stopje even wat gegeten en begonnen aan het laatste stuk van vandaag, nog 15 km naar Melide, dat z'n 57 km van Santiago ligt, bijna!!! . Daar wilde we overnachten, maar alles was vol, maar dat lieve Spaanse meisje van deze alberque belde naar een andere Albergue die nog niet zo bekend was, deze was pas geopend en lag geheel niet op de route heel achteraf, we werden opgehaald door een leuke jonge dame en zo hadden we weer een overnachting gevonden, gelukkig want het was toch nog wel laat geworden zo tegen half 6.  En 75 km gefietst. Daarna volgt weer ons gebruikelijke ritueel!,  deze dag hebben we er maar weer opzitten en morgen nog maar!! 52km., maar volgens het boekje zware km. naar SANTIAGO!,,,,,ons einddoel,  daar maar proberen om via het Nederlands genootschap van Santiago een terugreis te regelen,  wel een raar gevoel dat het morgen onze laatste fietsdag is.  We hebben nog kontact gezocht met Karolien maar tot nu toe nog niets gehoord, even afwachten dan maar.

Zo dat was het weer voor vandaag. Morgen onze intocht!!!  NOG MAAR 52 KM.!!!

1. Margriet:
    24 juni 2014
    Altijd het lekkerste tot het laatst bewaren, geniet van de laatste km.
  2. Jasper en jeanette:
    24 juni 2014
    Wat een prestatie, echt geweldig! Geniet van de laatste kilometers. Tot van van de week.
  3. Harry en Monique:
    25 juni 2014
    bijna.....maar vandaag gaan jullie het einddoel bereiken....SUPER....veel succes...
  4. Marielle Dompeling:
    25 juni 2014
    Echt super.... Geniet van jullie laatste dag.
  5. Anne-Marie Hesselink-Leenders:
    25 juni 2014
    Succes met de laatste kilometers, op naar Santiago.
    Jullie hebben het geweldig gedaan!!
  6. Geert en brigitte:
    25 juni 2014
    Om nooit meer te vergeten en wat een prestatie. Marianne B(V)os en Ton Lubbering hebben het toch maar mooi geflikt waarmee de missie is geslaagd. Kees Goes zoekt nog een assistent koster. Na al die kerkbezoeken weet ik er wel een... Onze complimenten. Muy bien y vamos a Santiago!
  7. Gerard pijnappels:
    Hallo Ton en Diny,
    Het wijwater van Santiago stroomt jullie tegemoet. Jullie komen mooi schoon in S. aan. Di middag kreeg ik een SMS van Karo dat ze was aangekomen. Jammer dat jullie haar niet kunne bereiken.
    Ze wilden vandaag door naar de kust. Jullie hebben je compotelaat meer dan verdiend. Goed aankomst en laat je verrassen. Gerard
  8. Willem en lidy:
    25 juni 2014
    Bij Ceibreiro begon een kloteklim van pakweg 40 km. Denk maar zo dat hebben we gehad en we hoeven niet zo ver meer naar ons einddoel. Nog even volhouden, amigo's. Geweldige prestatie.
  9. Jaap en Riny:
    25 juni 2014
    Blij dat jullie het hebben waar gemaakt en dat jullie droom is
    uit gekomen hartstikke goed van jullie.
    Van harte gefeliciteert
    groetjes Jaap en Riny
  10. Astra:
    25 juni 2014
    SUPERRR de laatste dag we hopen jullie gauw weer te zien,maar geniet nog wel even van de laatste vrije fietsdagen.
  11. Ulrike - Peter & Jack:
    25 juni 2014
    Ha die Diny en Ton!! Wat een klasse ! Echt goed geniet van de laatste dag en dan snel de stad in Dinie om nieuwe kleren te halen want 5 weken niet pinnen in arnhem dat moet zorgen voor afkickverschijnselen :) We hebben genoten van de leuke foto's en vehalen

Groeten
  12. Arnold en Ada:
    25 juni 2014
    Jullie hebben echt een standbeeld verdiend! FANTASTISCH
    Het einddoel is in zicht nog veel succes met de laatste kilometers groetjes Arnold en Ada