Dag 11, 2 Juni, Chartres - Vendome. 106 km

2 juni 2014 - Vendôme, Frankrijk

We waren mooi op tijd op, even een ontbijtje wat je in een jeugdherberg erbij zit, nou dat was er wel eentje volgens ons was het stokbrood van 3 dagen terug zo taai als wat, zou bijna mijn kaak verdraaien. Tegen 8.15 vertokkken we, eerst nog een foto gemaakt door onze stevige en niet z'n vrolijke beheerster. Het was erg lastig om de goede route te vinden om de stad uit komen, maar uiteindelijk lukt het ons dan altijd weer. De vooruit zichten waren niet zo goed, het was koud en de mooie Kathedraal verhulde zicht met nevel, dus het zou geen mooie dag worden, waar we nog steeds op hoopte, je ben toch in Frankrijk!!. Nynke stelde voor om er vandaag eens stevig tegenaan te gaan we wilde 120 km af gaan leggen (nou die durfde wel), maar het zijn er toch nog 106 km geworden.  Eerst wilde gaan overnachten 'n een Chambre d'Hotes, maar gaande weg werd het mooi weer dus besloten om weer te gaan kamperen. De route was erg mooi, maar met weer enkele stevige klimmen (een dag niet geklommen te hebben is geen fietsdag!! denken we dan maar!!) En zo kwamen we in de buurt van Chateaudun waar van uit de verte te torens van een heel groot en imposant kasteel boven de bomen zichtbaar werden deze 12e eeuw gebouwde donjon (Ronde toren) deze is een van de oudste en grootste van Frankrijk, bij deze grote Chateau (Frans voor kasteel) hebben we een stop gemaakt om even de inwendige mens te gaan versterken we waren er weer aan toe, enkele foto's gemaakt. Onderweg hebben we bij de apotheek een potje tijger balsem gehaald voor Diny want ze begon erg last te krijgen van een geïrriteerde spier, gelijk inkopen gedaan voor onze kampeer dineetjes. Dan op zoek naar een camping, bijna gevonden toen Diny de eerste lekke band kreeg, vlug kunnen maken en verder op zoek naar de camping, maar de ene waar we naar toe wilde was er niet meer, dat was al de 4 keer dat we bot vingen, dus op naar de volgende die op 12 km verderop was, weer klimmetjes tot in Vendome en er daar een gevonden bijna in de stad zelf, mooie rustige plaats gevonden, tentje opgezet  bagage eraf fietsen op slot en genoten van de gebrutselde maaltijd zijn we na een lekker biertje voor mij en een wijntje voor Nynke en Diny wat we zeker verdiend hadden na z'n lange zware etappe. omdat we geen WiFi hadden heb ik nog wat kunnen schrijven in een schrift want als je wacht tot de volgende keer ben je toch wat vergeten, daarna maar gaan slapen. Maar er waren nog meer campinggasten die zich niet zo nouw aan de regels hielden, Nynke ergerde er zich aan en maande deze gasten of ze minder lawaai konden maken, waarna het toch rustig werd en wij heerlijk konden gaan genieten van onze nachtrust op een matrasje in een klein tentje, Kun je wel voorstellen hé.

1. Marina Gores:
    3 juni 2014
    Hallo Ton en Diny, 1/3 erop zitten dat gaat de goede kant op. Hopelijk valt de blessure van Diny mee en gaat de tijgerbalsem haar werk doen. Nu je wat zuiderlijker komt gaat het weer hopelijk ook beter worden. Zag al 27 graden staan. Succes jullie nog 2/3 te gaan. Groeten Johan en Marina.