Dag 10, 1 juni, Adainville - Chatres, 50 km

1 juni 2014 - Chartres, Frankrijk

Van onze camping zijn we om 8.45 uur vertrokken, het was een koude nacht geweest alles vochtig, de tent nat in moeten pakken, alle andere Compostela fietser waren toen al vertrokken, kom onze campingbaas nog een stokbroodje brengen. Toen deze op was zijn we vertrokken. Mooie Franse landschappen met af en toe een flinke kuitenbijter, wat goed weken was om boven te komen.Zelf daar hadden ze nog hunnebedden waar we lang fietste, toch even kijken of het dezelfde zijn als bij ons in Drenthe maar het was moeilijk te vergelijken. Het weer was in iedergeval mooi geworden, we hadden afgesproken met z,n 3en dat we het rustig aan wilde gaan doen en vandaag tot Chartres zouden fietsen om daar de stad te gaan bezoeken vooral de imposante Kathedraal. Zo gezegd en gedaan we waren om half 2 al bij een jeugdherberg, maar deze ging pas om 3 uur open. We hebben daar maar gewacht want om de stad in te gaan was te tijd te kort voor. Om half 4 hebben we onze kamer geïnstalleerd. we hadden 1 kamer met z'n 3en was goed te doen maar wel klein. Na ons te hebben opgeknapt zijn we de stad ingelopen om de  Kathedraal te gaan bezichtigen, erg mooi en groot, daar hebben we nog een stempel kunnen bemachtigen bij een wat overwerkte geestelijk, maar goed we hadden er een. En was in deze Kathedraal ook nog een gebrandschilderd raam van St. Jacob, deze hebben we opgezocht en er een foto van gemaakt. Buiten de kathedraal vonden we ook nog een plakkette van de Compostela waarop stond dat het nog 1625 km naar Santiago was, dat was effe schrikken, maar een derde zat er op. Later een gezellig terrasje gepakt, de stad verder nog bezichtigd en pizaatje gegeten, toch wel effe fijn z'n halve rustdag.Later onze jeugdherberg weer opgezocht waar ik nog een tijdje gezeten heb om onze blog bij te werken ja want daar had ik nog WiFi het was wel laat geworden maar ik gelukkig aardig bij kunnen werken.  Welterusten.