Dag 9, 31 mei, Hènonville - Adainville, 78.5 km. Totaal al 795 km.

31 mei 2014 - Adainville, Frankrijk

Het was een frisse nachtje geweest, zo in ons tentje, alles erg vochtig, maar onze Jasper is jarig, van Harte gefeliciteerd, effe een klein fotootje verzonden(de WiFi werkte toen weer. Dan alles in- en oppakken gelukkig begon de zo'n te schijnen zodat alles toch redelijk droog op de fiets zat. Onze andere buren, dat echtpaar uit Limburg waren ook bezich te vertrekken, deze zouden we later op de dag nog een paar keer ontmoeten net zoals die andere 2 Belgen die ons weer voorbij fietsten toen ik bij Diny een vliegje uit het oog moest verwijderen. Het was bij deze warmte en veel klimmen de hele dag door een prachtig zonnig heuvel landschap best een vermoeiende dag, en hoe zuidelijker dat je kwam des te geeler (rijper) de korenvelden worden, met heel veel klaprozen en een bloeiende bermflora. We zijn die dag regelmatig Nederlanders tegen gekomen die ook de Compastella fietste. Onderweg in berm nog even een picknickje gedaan, lekker op z'n Frans. niet te lang want dan schiet het ook niet op. Later langs de weg in de spaarzame winkeltjes inkopen doen voor het eten, en zwaarbeladen een camping opgezocht. Waar ook nog veel Nederlandse fietser waren, ook die Limburgers. Dit was een leuke camping met een aardige campingbaas deze kwam gelijk met zijn golfkarretje een tafeltje en 3 stoelen brengen zodat we heerlijk en makkelijk konden gaan zitten. Kwartier gemaakt (zo noemen ze dat in het leger) eten gemaakt en na het eten nog een wijntje voor de dames en een heerlijk koud biertje genomen, de fietsen goed op slot gezet, dat moest ik elke keer doen van Diny en dan lekker in de slaapzak wurmen om fijn te gaan slapen. hopelijk de hele nacht door.

Zo en dat dan na bijna 800 km. gefietst te hebben, goed hé.