Dag 8, 30 mei, Compiegne - Hènonville, 88,74 km

30 mei 2014 - Hénonville, Frankrijk

Bij het krieken van de morgen vanuit ons hotelkamertje zag het er mooi uit, bij het ontbijt ontmoeten we enkele Belgen die ons aanspraken of we de Compostella fietste, deze man had hem al diversen keren gefietst, dus na veel anekdotes over zijn tochten hebben we onze fietsen bepakt, buiten stonden nog eens de 3 Nederlander hun fietsen te bepakken om ook te vertrekken. Het eerste stuk door de stad en over een drukke brug hebben we gelopen en daar zien we weer onze 2 Belgen lopen die we geregeld ontmoeten, als wij ook vertrekken, we zijn een klein stukje met hun mee gefietst. Onze routeboekje kwamen nu goed pas want mijn GPS gaf alleen de terugweg aan. De route leide ons door prachtige landschappen maar met veel klimwerk van 3 tot zeker wel 9% en dan met deze bepakking ga je echt niet harder dan 7 km of minder naar boven, wat in de afdaling wel weer goed gemaakt wordt ( bijna 50 km soms wel erg hard hè) In z'on lange klim kwam opeens uit de berm een meisje die ons begroete en die heel alleen aan het fietsen was, zij sloot zich bij ons aan, maar boven op de klim hebben we ons even voorgesteld, want tijdens het klimmen gaat dat lastig dan ben je zo uit je ritme, als dat er al is, het was een Nederlands meisje, Nynke heette ze (heb later nog wel een paar keer moeten vragen want namen onthouden is niet mijn sterkste kant) en zo zijn we al pratend met z'n 3en doorgefietst. Onderweg vertelde ze dat zij wel in de Jacobs Githe had geslapen waar wij ook waren geweest en wij dachten dat deze gesloten was. want er stond in het frans iets van 'n hospilal op en enkele telefoonnummers die ik gebeld heb en daar geen gehoor kreeg, Jammer we waren te vroeg weer op zoek gegaan naar de andere overnachtings adres, hadden we maar even een kwartiertje gewacht, want eigenlijk waren we te vroeg, deze zou pas om 4 uur open gaan of er zou iemand komen. Het was een prachtige zonnige dag mooie natuur en omgeving, lekker af en toe even een picknikje en omdat het een mooie dag was besloten we om maar een camping te nemen, ja weer in een tentje, we hebben er een gevonden die op de route lag het einde van een vreselijke klim zeker 10 % Pff, blij dat we er waren het was een pittig maar mooi dagje. Tentje opgezet en wat eten bij elkaar geraapt Nynke had van huis zelf nog wat pasta meegenomen maar niet genoeg, maar onderaan de klim was het enige winkeltje van dat dorp, dus met enige moed zijn Nynke en ik daar afgedaald en hebben wat er was, 3 pizaatje warm laten maken en wat fruit meer was er ook niet, dan weer aan de klim beginnen, maar dan zonder de bagage dat was het goed te doen, zo hebben we toch een heerlijk maaltje kunnen maken. Naast ons op een ander kampeerperceel stonden ook Nederlanders met een tentje, een ouder echtpaar uit Limburg deze waren ook op weg naar Santiago, even een kort gesprekje van hoe en wat, later bleek dat de deze tocht al vaker hadden ondernomen. Afwas doen tassen weer inpakken ander moet je dat s'morgens nog doen. Daarna nog geprobeerd om wat op de site te schrijven maar de verbinding was erg slecht dus dan maar gauw het tentje in en proberen te slapen. Weer 88.74 km dichterbij Santiago.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl