Dag 7, 29 mei, St.Quentin - Compiegne 84 km.

29 mei 2014 - Compiègne, Frankrijk

Vroeg opgestaan in ons Ibis budget hotelletje, in St.Quentin bij het ontbijt komen we in gesprek met enkele Belgen die ook dezelfde route rijden naar DAX, en vandaar gaan ze met de auto naar Lourdes. Onderweg hebben we hun een keer ontmoet, kort gesprekje en weer verder. Het was in het begin erg somber weer, en we moesten weer dezelfde weg rijden als gisteren omdat we toen terug moesten omdat we geen overnachting daar konden krijgen, eerst een slecht fietspad alles rammelde bijna van de fiets af je kon bijna niet op je zadel blijven, maar goed, doorgaan er volgde een mooi landschap overgaan van korenvelden naar meer akkerbouw en warempel het zonnetje begon zich ook te melden afgewisseld met donkere wolken, hopen dat deze niet zouden openbarsten en we zeiknat zouden worden, gelukkig is dat nu ons bespaard. En zo zachtjes aan begon bij Diny het achterwerk wel een beetje pijn te doen, het stiksel van de zeem die in de fietsbroek zit had een scherp randje die zachtjes begon door te drukken en behoorlijk veel pijn gaf, maar Diny kenende gaat ze toch door. De route voerde ons via Noyon, waar van veraf heel mooi de kathedraal te zien was, toch effe stoppen voor een sfeerplaatje, zo zijn er heel veel van die momenten maar om elke keer daarvoor te stoppen is niet zo fijn, het ritme gaat er dan een beeldje uit. Onderweg nog wel enkele Santiagogangers ontmoet, klein praatje, van hoe gaat het en soms toch wel aardig klimmen hè, maar weer na enkele soms rondjes om de kerk (effe lastige route) en via een bakker waar we deze keer wel aan gedacht hebben! Later nog een bakje koffie genomen bij een bijzonder chagrijnige fransaise in een cafeetje, waar zelfs ook nog geen toilet was?. en de koffie niet smaakte en heel duur was. Zo dan maar op weg naar onze bestemming van vandaag Compiegne, we besloten in stijl te overnachten in een echte pelgrimsgite, deze was naast een kerkje en was gauw gevonden wat gelukkig weer meeviel, maar zoals we al vaker hebben ondervonden was deze ook weer gesloten, stond een heel verhaal op de deur in het bekende Frans een telefoonnummer die ik gebeld heb en geen gehoor kreeg, dus weer niks, jammer want dat leek ons nu wel eens 'n keer leuk in z'n Gite, na nog enkele overnachtingsaderessen hebben geprobeerd zijn we toch maar weer beland in een Ibis budget hotelletje, maar wat er vooraf ging was wel erg hulpvaardig, wij stonden voor ons 3e hotelletje die helemaal niet bestond, daar werden we aangesproken door een dame die erg goed Engels spraak (later bleek dat het een Engelse was die al 40 jaar in Frankrijk woonde) deze bracht ons door de straten naar het Ibis hotel, zelfs de fiets van Diny werd door haar man geduwd, maar we waren wel alert, je weet maar nooit, we dachten dat ze wel wat gedronken had en vroeg ons of we ook nog wel een biertje wilde, nou nee, daar hadden we nu nog geen zin in, eerst een douchje. Later hebben we er wel een genomen alleen zonder dit gezelschap. In het hotel arriveerde ook nog enkele andere Nederlanders die ook op weg waren naar Santiago, toevallig ook die man waar ik via de site van Santiago contact mee heb gehad over onze GPS, over het invoeren van de route. Soms lopen dingen heel toevallig. Even opfrissen dan wandelingetje door de stad terrasje en na lekker spaghetti gegeten te hebben zijn we gaan rusten en ons voorbereiden op de volgende dag. Maar eerst nog de belevenissen en foto's van vandaag op de site zetten nu we nog WiFi hebben. Welterusten, na weer 83.9 km.

1. Astra:
    31 mei 2014
    Hallo luitjes. Fijn da het goed gaat. Wij hebben onze tocht in Rotterdam gedaan. De eerste was mislukt.
    Groeten van ons drien.
  2. Yvonne:
    31 mei 2014
    Ziet er allemaal gesellie mooi uit ...en wat het weer betreft.. BETERRRRR....veel plezier...groettiessssssss van ons uut Duutsland
  3. Marina Gores:
    1 juni 2014
    Dini ben zooooo trots op jou!!!! Echt super wat jullie aan het doen zijn. En natuurlijk ook trots op Tom!!! Mooi dat jullie dit samen doen. Groeten van Marina
  4. Jaap en Riny:
    1 juni 2014
    Hallo luitjes
    Hoe is het bij jullie al een paar dagen niets gehoord.Zitten jullie nog op de fiets of hebben een paar dagen rust.
    Hoe is het met jullie billetjes.Want jullie hebben al een eind gefiets
    heel knap hoor.wij nemen een petje voor jullie af
    Nog hele fijne fietsdagen
    hier is alles goed ook met oma
    groetjes Jaap en Riny