Dag 6, 28 mei, Chambrai - St.Quentin, 88 km.

28 mei 2014 - Saint-Quentin, Frankrijk

Wat zou het vandaag weer brengen, naar buiten gekeken niet veel goeds, miezerregen bewolkt en niet echt warm. Na een fijn ontbijt en enkele foto's gemaakt van een toch wel zeer zeldzaam boek over deze Cambre d'Hotes, wat heel vroeger een hospitaal is geweest, en daarna een opvanghuis voor Pelgrims. De foto laat zien dat het een mooi bouwwerk is. Maar goed, op pad, het nodigde dus niet zo erg uit, eerst een rondje Stad daarna richting, welke we vandaag willen bereiken St. Quentin. Na enkele km begon het, de eerste serieuse klimmetjes, sommige al oplopend tot 10%!!!, nou dat was wel even wat. Vooral voor Diny die eigenlijk nog nooit z'n grote klim had gefietst, dus af en toe effe van de fiets af. En dan begon het steeds harder te regen, koud en nog steeds veel wind. We wilde graag een bakje koffie nemen maar overal hebben ze geen cafeetje laat staan dat er een open was, eindelijk er een gevonden, effe opwarmen en dan maar weer verder. VEERKEERD!!, na enkele dorpsrondje rond de kerk toch de goede weg gevonden alleen in dat rondje zaten ook enkele vervelende klimmetjes, dus dat was goeie  training! voor de komende bergen. We fietsten door een mooi landschap glooiend met veel korenvelden en koolzaad erg mooi zou het geweest zijn met een klein beetje zon, helaas. Zo verder gefietst en ook de wandel route naar Santiago de Compostella gezien, die aangegeven is met de schelp (foto). Al fietsend en klimmend naar St. Quentin, we besloten om iets verder te fietsen daar was een overnachting in het dorpje Castres 8 km verder, om dan de grote stad te vermijden, maar daar aangekomen waren de mensen die deze Chambre d'Hotes hadden niet thuis en volgens enkele mensen in deze straat (volgens mijn frans) bestond deze er ook niet meer, hebben wij weer, dat is al de tweede keer, terug fietsen over een waardeloos fietspad vol met gaten maar wel langs een mooi kanaal wat dan weer een mooie afleiding geeft, naar St. Quentin daar hebben we  een Ibis budget hotelletje gevonden deze lag gelukkig aan de route, helaas geen camping om dat het weer niet zo meezit. Na een vervelende dag met regen, klimmen, af en toe de weg kwijt en terugfietsen, na 77.8 km, een wandelingetje door de stad, lekker etentje in een mooi restaurant om de hoek, naar bed. in een eenvoudig hotelletje uitrusten voor de volgende fietsdag.