Dag 15, 6 Juni, Saint-Sauvant - Sauion, 112 km

6 juni 2014 - Saujon, Frankrijk

Deze dag zou een mooie worden zo te zien, de zon begon zich al vroeg te melden, een refugio ontbijtje welk weer prima was, het drukke Frans manneke was wat rustiger, en zou deze dag 42 km gaan lopen, nou we waren benieuwd. De route vandaag zou zo te zien niet zo zwaar zijn, maar dat viel wel effe tegen veel klimwerk en dan niet van die kleintjes, met heel veel tegenwind, op een gegeven moment hoorde ik Diny zeggen dat ze wel een olifant achterop had. Maar wij zagen helemaal niets. Het was wel een hele mooie omgeving met het rijpen van de korenvelden, de aanplant van de zonnebloem velden en het begin van de druivengroei, dus een mooi afwisselend landschap met hoogstaande zon, en diversen opdoemende kastelen  prachtig, genieten was het weer, wel was het warm dus de bidonnetjes moesten regelmatig bijgevuld worden, en dan na een veel te lange fietsdag zouden we gaan overnachten in een pelgrims refugio naast de kathedraal van Saintes, maar doordat we niet de juiste route hadden gevolgd en te laat waren, is het toch een jeugdherberg geworden. De daarnaast gelegen abdij had ook geen zin om ons te herbergen, we waren net een half uur te laat, de jeugdherberg had nog net enkele kamers voor ons want er was net een bus met "oudevandagen" binnen gekomen!!. Het was dus al laat maar we konden nog net mee eten er was nog voor 2 man een menu, maar wij kregen ook niet meer, en er was genoeg dus dan maar delen. Was wel lachen hoor, we hebben nog gekeken op de andere tafels van die bejaarden of er wat is blijven staan, wat wij nog konden eten we, we leken net een paar bedelaars. Na een verfrissende douce zijn Diny Karolien en ik, ( Gerard was al onder zeil had er even genoeg van) naar een naast gelegen barretje gegaan omdat het ons erg gezellig leek, met muziek en een heerlijk biertje en wijntje hebben we nog wat nagepraat, even later moesten we schuilen want er barste een behoorlijke onweersbui los, toen die voorbij was zijn we ons bedje gaan in het "bejaardentehuis". Het was ook al 12 uur geworden.