Dag 17, 8 Juni, Hourtin Plage - Cap Ferre, 70 km

8 juni 2014 - Lège-Cap-Ferret, Frankrijk

Na toch goed geslapen te hebben ondanks de hevige regenbuien, op het kunststoffen dak naast onze kamers, s' morgens op tijd al alles klaar gezet om te starten, zei Gerard onverwachts voor ons, dat hij had besloten om nu al terug te gaan naar huis, de verbinding was goed hier vandaan  hij hoefde maar 30 km terug fietsen, om met de trein naar Bordeaux te gaan. Tja dat was effe wat anders zoals we dat hadden voorgesteld, dus na het ontbijt is Gerard na enkele km. links af gegaan, na eerst innig afscheid te hebben genomen van Karolien, die verder met ons meegaat en van ons, zijn we met z'n drieën verder gefietst over prachtige fietspaden die door de duinen en langs de zee lagen. Soms is het alsof je aan het koorddansen ben, heel smal fietspad met grote gaten erin en dan met de bagage op en aan de fiets zijn we toch zonder brokken in Cap Ferre aangekomen. Af en toe een stop gemaakt om naar de surfers te kijken met hun kunsten in de golfen. Een prachtig gezicht. Je waant je daar niet echt een pelgrim en als je daar dan op enkele plaatsen de (vrouwelijke) badgasten ziet, is deze geachte gauw over. In Cap Ferre aangekomen hebben we 'n leuk gezellig hotelletje kunnen krijgen waar Karolien haar charmes in de strijd gooide, en 1 kamer konden krijgen waar we met  3en konden slapen (eentje op de matrasjes, die we bij ons hadden dan kun je wel raden wie de klos was!), En met ontbijt !!!. Na ons verfrist te hebben zijn we linksaf  naar het strand gegaan wat erg mooi was zo laat in de middag en terug door het dorpje heen naar de andere kant, ook de zee, want het land is daar erg smal. We zijn daar wat gaan eten maar hebben buiten zeker een half uur moeten wachten totdat we aan beurt waren, zo vreselijk druk was het. En zo is het is weer een mooie avond na een fijne en lange warme fietsdag. later buiten op een donker terrasje met de zaklamp nog geprobeerd onze blog bij te werken tot dat het weer aardig laat is geworden, dan maar de twee matrasje op. (waar ik het al eerder over heb gehad).

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl