Dag 18, 9 Juni, Cap Ferre - Moustey. 70 km

9 juni 2014 - Moustey, Frankrijk

'S, morgen zag het er donker en dreigend uit onweer en regen op komst? even later begon het ook te onweren, Karolien wist niet of ze verder met ons mee zou gaan, ze wilde nog graag een stand dagje nemen, maar met deze regen dreiging is ze toch mee gegaan. Met het pontje naar de overkant naar Arcachon. Bij het aan boord gaan werd ons gezegd dat de tassen eraf moesten voor meer plaats maar omdat het nog niet zo druk was mochten deze toch aan de fiets blijven zitten. Aangekomen in Arcachon en bij de eerste supermarkt waar we eten voor onderweg kochten, besloot Karolien tocht terug te gaan, om voor haar eigen redenen, want het is erg mooi en zonnig geworden, (dus onze "tweede" dochter vertrok ook weer), dat is eigenlijk zo gekomen, er werd al door andere compostella fietsers verteld dat er ook een ouder echtpaar (wij dus) mee fietste met hun dochter naar Santiago, daarmee bedoelde ze Nynke, die al eerder een tijdje met ons mee fietste en later in Tours ons verlaten heeft om ook terug te gaan naar huis, dus nu ook Karolien, de "tweede dochter")  Wij zijn met ons tweetjes, beetje stil, verder gegaan, het eerste stuk was een vervelende rit, niet mooi, druk en geen echte Franse dorpjes, het werd later inderdaad erg warm, maar gelukkig een vlakke rit, ( tour de france term). We zijn na enkele koffiestopjes en picnickjes in een mooie omgeving tussen de bomen in Moustly aangekomen na 70 km. Ook weer wat klimwerk en gelukkig ook dalen. In Moustly was de camping er ook niet meer, werd ons in het voor ons verstaanbare Frans verteld, maar er was verderop een leuk typische Franse Chambre de Hotes, tja, een camping was er niet, maar helaas zoals al vaker bij ons het geval was deze "complet", (vol, in het Frans )' maar deze vriendelijke dame die aardig Engels en een beetje Nederland sprak wist nog wel enkele andere, nou die ene was gesloten de andere was niet thuis en weer een andere vond ze te duur voor ons, wel heel aardig, (zouden we er zo armoedig hebben uitgezien?) maar ze wist nog een eenvoudig hotelletje vlakbij, welke heel goed bleek te zijn, en zoals we steeds proberen als we aankomen, eerst een lekker koud biertje, wijntje, opfrissen en daarna gaan eten in een heel gezellig en leuk pittorest Frans restaurantje, net om de hoek, daar heb ik nog nooit zo'n lekkere Canard (eend) gegeten, en het was maar goed dat we geen camping konden vinden, want het begon toch te stortregenen, en dat dan in een klein tentje, kun je voorstellen?. Dus deze dag zijn we met ons tweetjes weer 70 km. dichterbij gekomen. Nu fijn gaan uitrusten voor de volgende etappe.  WiFi werkte hier ook niet, heb nu maar even in het schrift de dag beschreven want als je het een keertje overslaat dan ben je het de volgende dag bijna vergeten.