Dag 19, 10 Juni, Moustly - St. Vincent-de-Paul, 97km.

10 juni 2014 - Saint-Vincent-de-Paul, Frankrijk

Vroeg uit de veren, nog stamme benen en stijf van de vorige dag zijn we op weg gegaan, het zou mooi worden de zon kwam al tevoorschijn, eerst bij de plaatselijke boulangerie wat te eten gehaald want je weet maar nooit, die les hebben we geleerd, daar hebben we ook een tampon (Frans voor stempel) gekregen, na de goede route weer te pakken te hebben zijn we een zeer warme en vermoeiend dag tegemoet gegaan, veel klimmen met deze hitte valt ook niet mee, fietsend door een mooi landschap en koele bossen vandaag, ontmoeten we nog enkele bekende die we al eerder waren ontmoet, eerst het echtpaar uit Limburg die we in België op een camping hadden ontmoet, we dachten dat zij al veel verder waren gekomen dan wij, want wij hadden de kustroute genomen en die is iets langer dan de route door het midden, later op een terrasje waar we aan de welverdiende koffie zaten te genieten kwam een van de drie nederlanders voorbij, die we hadden ontmoet in België bij een Ibis budget hotelletje, maar nu was hij alleen, dan van "Hoi", kom er even bij voor een bakje koffie, hij hoorde ons en stapte van de fiets en kwam erbij zitten, daar vertelde die dat hij al heel wat had meegemaakt, die twee andere hadden op een gegeven moment onenigheid gekregen om een klein verschil over hoogtemeters of zo iets dergelijks en zo ieder hun eigen weg kozen na eerst alles te hebben verdeeld, zo moest de ene zonder routeboekje en reparatiemiddelen verder gaan. Dat zo iets kon gebeuren was voor hem een raadsel. Wim zo heette hij is daarom op eigen houtje verder gegaan. We zijn die dag redelijk met elkaar op gefietst. De een stopte wat eerder om wat te drinken en te eten dan de andere, maar opeens op een warme lange klim hoorde ik Diny "TON" roepen en toen ik omkeek lag ze al op de weg! ik schok me een hoedje, fiets op de standaard en terug rennen, maar gelukkig was er niet veel aan de hand! waarschijnlijk verkeerd geschakeld en dan slaat de trapper door waardoor je dan je balans verlies en door het gewicht van de bagage  omkiep. Onderweg nog wat kerkjes bezocht en foto's gemaakt. Aangekomen in St. Vincent de Paul een camping opgezocht samen met het echtpaar uit Limburg wat er ook weer bij gekomen is en Wim, het tentje op gezet op een goed plaats want er verteld dat er regen en onweer zou komen, wat gelukkig niet is gebeurt, wel een klein buitje. Ik zou het eten klaar maken op ons kooktoestelletje tot opeens het gas busje leeg was en geen ander passend gasbusje meer hadden, tja, dat ben ik weer, maar goed onze vriendelijke campingbazin wilde wel voor ons koken, nou dat was prima geregeld. Hadden we wel weer nodig na deze wel zware dag en morgen zou er dan ook wel weer eentje komen, gelukkig was er op deze sobere camping wel WiFi, en daar dan dankbaar gebruik van heb kunnen maken en later dan de bedoeling was ons tentje ingekropen. Maar we vroegen ons wel af hoe het was gegaan met Karolien, ze had ons gisteren nog wel een berichtje gestuurd, van die plotselinge beslissing van gisteren om terug te gaan en wilde graag weten waar we nu waren. Toen begon het te regen de eerste keer in ons tentje maar gelukkig heeft het niet doorgezet, het is dan wel "gezellig" met het getik van die regen op het tentzeiltje.

Tot morgen.

1. Ep en Marijke:
    14 juni 2014
    Het gaat goed met jullie. Zijn zelfs al in Spanje. Klasse hoor !
    Gaan in gedachten met jullie mee en horen en zien veel plaatsen waar we ook langs zijn geweest. Dat is heel bijzonder.
    Succes verder,
    Groet Ep en Marijke