Dag 24, 15 Juni, Estella - Logrono, 55 km.

15 juni 2014 - Logroño, Spanje

Goed geslapen wij allemaal en afscheid genomen van een aardige beheerder van deze Albeque, weer op onze vertouwde fiets over een heel oude pelgrimsbrug, die wel erg steil en lastig te fietsen was, richting Los Arcos. En als je dan zo vroeg vertrekt zie je al heel veel wandelaars, we fietste er een voorbij die het hele stuk op bloten voeten willen volbrengen, vertelde hij, knap hoor. Vervolgens is het weer stijgen en dalen door en prachtig landschap met mooie uitzichten van korenvelden overgaand in druiven velden, uit deze streek komt ook de bekende Rioja wijn, het is een vriendelijke landstreek. Vanaf hier komen we steeds meer ooievaarsnesten tegen in hoge kerktorens. niet een maar veschillende op 1 toren, een erg mooi gezicht. In het Plaatsje Los Arcos werden we attent gemaakt door een andere compostella fietser, een duits meisje, (die we al eerder hadden ontmoet en toen vertelde dat we ergens onderweg bij wijnbedrijf langs de route, wat wijn mochten tappen voor onderweg, dit hebben we jammer genoeg gemist). dat er om de hoek van het terrasje, waar wij aan de koffie zaten en daar ook een oldtimer gebeuren was, (heb daar toch even rondgekeken), dat er een hele interesante kerk om de hoek stond. De Santa Maria, en werkelijk, met schitterend 15e eeuwse schilderingen door de gehele kerk en pracht en praal al die altaren, een organist verhoogde tevens de stemming, je raakte bijna niet uitgekeken, veel foto's gemaakt, daar in deze kerk mocht je ook zelf je stempel zetten in je credencial, de stempel lag er bij, gedaan dus. verder door deze streek mooie weg hebben we nog een stop gemaakt om bij te tanken want het was aardig warm, verderop om een mooie landelijke weg bij een klein gehuchtje staat daar zo maar een kraampje met wat fruit en souveniertjes  en een (eerbiedig) oud vrouwtje, waar we een stempel konden krijgen, Ik had van dit vrouwtje gelezen in een onze informatieboekjes, en zij was ook op de Ned. TV geweest in een uitzending van de "route naar Santiago". zij was heel bijzonder en erg aardig we vroegen om wat kersen die ze te koop had en we kregen gelijk het hele kistje. We zaten bijna in Logronjo, we besloten om daar te blijven, de afstand was bijna gelijk aan die van gisteren 55 km. Daar hebben we op advies van een aardige ook camimoloper een mooie Albeque gevonden midden in de stad, we hadden daar wel een kamer alleen met z'n vieren, dat is wel prettig. Maar onze fietsen moesten ook daar weer erg onhandig naar binnen. Omdat we niet zo erg laat waren hebben we nog een mooie Kathedraal kunnen bezoeken. Het is weer aan mooie erg warme dag geweest. Een terrasje, wij, Wim en Ik,hadden wel erg veel zin in een lekker koud biertje of cola, de dames zijn daar even alleen de stad in geweest, dan een restaurantje, en terug naar de albeque, kon daar nog een poosje van de WiFi gebruik maken, voordat we zijn gaan slapen.