Dag 23, 14 Juni, Pamplona - Estella, 53 km.

14 juni 2014 - Estella, Spanje

Op naar de volgende plaats welke dat zou worden is elke dag een verrassing, want je weet niet hoever je kunt komen, eerst alle fietsen weer naar beneden was een beste klus. ontbijt was erg laat in de bar van een kroegje onder ons hotel. In Pamplona staat ook een mooie Kathedraal die we gisteren al van verre konden zien en wij daar graag een kijkje wilde gaan nemen. Het was weer een een prachtige mooie Kathedraal en een heel aardige waarschijnlijk een geestelijk gaf ons de stempel in onze credencial. Door een hele mooi landschap, maar weer veel tegen wind en veel wandelaars zijn we verder gefietst richting Puente La Reina, deze belangrijke stad in die tijd van de vele pelgrims, leid de route over de beroemde 900 jaar oude stenen boogbrug over de Rio Arga.  Na deze brug verlaten we het dal van Rio Arga, met een stevige klim van meer dan 3 km. 5 tot 8%,  na zoveel klimmen maken we ons er niet meer zo druk over, het landschap blijf heuvelachtig en groen, met wijngaarden afgewisseld door graan- en maisvelden, met vandaag weer veel tegenwind bereikten we na 53 km.het plaatsje Estella, waar we al heel vlug een alberque konden vinden precies naast een tehuis voor zwakbegaafden, dus het was goed oppassen dat je niet de verkeerde ingang nam. (grapje). Na het gebruikelijke ritueel, zijn we later het dorpje in geweest om wat levensmiddelen te kopen voor morgen. We hebben daar een heerlijke pizza gegeten, voordat we ons stapelbedje opgezocht hebben. Het waren vandaag wel niet zoveel kilometers. Tja, soms schiet het in de Spaanse heuvel niet zo erg op, (zal wel aan de biertjes van de overwinning van Nederland tegen Spanje gelegen hebben), maar komen toch steeds verder.