Dag 3, 25 mei, Nijlen-Denderhoutum, 90 km.

25 mei 2014 - Haaltert, België

Na een overnachting in een deze zeer mooi en luxueus B&B welke niet de bedoeling was omdat er geen jeugdherberg meer bestaat, deze was gewoon weg. En omdat het al tegen 8 uur s,avond geworden was na 104 km tegen de wind in . Zijn we om 9 uur vertrokken richting Aalst. We weten nooit hoever we zo'n dag komen, het was in ieder geval mooi weer. De route voerde ons door Mechelen met een heel gezellige plein, effe bakje koffie op een zonnig terras komen we in gesprek met een dame die ons vertelde dat een kennis van haar ook 2 dagen geleden naar Santiago is vertrokken, maar dan te voet, zij had ook graag mee gegaan maar door haar werk was het niet mogelijk. We zijn wat rondgewandeld om ergens een stempel te halen voor onze Credencial del Pelegrino maar omdat die dag net iedereen moest gaan stemmen konden wij er geen bemachtigen. Dus dan maar verder via Aalst, de grote markt met een fantastisch gemeentehuis daar wat foto,s gemaakt. Daarna een prachtige route via het jaagpad langs de Dender naar een camping. Deze was niet zo makkelijk te vinden maar met vragen zijn we er gekomen. Deze camping was eigenlijk nog niet open, dat zou pas volgende week zijn, dat hebben gemerkt er was nog niet veel in voorraad, maar wel 'n paar koude biertjes, die hebben we die eerst maar eens genomen met chips en pinda's, want we hadden eigenlijk niets gegeten die dag. Dit zou onze 1e nacht in ons kleine tentje worden, nou dat is wel effe wennen. Zie de foto,s. eerst tentje opzetten, van hoe moet dat nou weer, thuis hadden we wel een keer geoefend maar als je er dan zo voor komt te staan is het wel even anders, maar het is tocht binnen redelijke tijd gelukt en het zag er toch nog uit!. We waren wel wat moe na weer meer als 90 km te hebben gefietst. Eerst maar een kopje soep gemaakt op ons kooktoestelletje, bagage van de fiets en die in de tent, dan kom je achter dat deze best wel wat groter had kunnen zijn, dat weet je niet van tevoren want je kijkt eerst naar het gewicht, dat moet je toch de hele weg meenemen. We zijn lekker onder zeil gegaan, knusjes, goh, wat is die grond dan toch nog hard hé, op z'n slaapmatje, maar alles went!!  De route van de volgende dag in de GPS gezet. Zijn we gaan slapen.

1. Jaap en Riny:
    27 mei 2014
    Het is wel even wennen om op de grond te slapen.
    wel een mooie route om te fietsen .
    al veel mooie foto's gemaakt lekker gewinkeld op de markt
    wel mooi dat we jullie zo kunnen volgen.
    hier is het koud en nat. van af donderdag beter.
    nog hele fijne fiets dagen.
    groetjes Jaap en Riny