dag 21, 12 juni, Uhart-Mixe - St. Jean-Pied-de-Port, 35 km.

12 juni 2014 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

Weer een nieuwe dag, wat zou deze gaan brengen zoals gezegd zouden we vandaag maar een klein stukje fietsen, naar St Jean-Pied-De-Port. het was erg mistig zag er niet zo mooi uit, toch op tijd kunnen vertrekken, wilde eerst nog terug fietsen naar waar de drie routes bij elkaar komen, maar omdat het niet zo mooi weer besloten we toch maar om verder te gaan. In het begin was het een saai gedeelte maar na een uurtje of zo begon het mooi weer te worden, dan is alles een stuk mooier, het landschap is prachtig in deze omgeving, toch heel wat klimwerk en dan zie je in de lagere gedeelten de mist hangen tussen de bergen, zo mooi dat je wel om de 100 meter wilt stoppen om een foto te maken, zelf in de afdaling remde we om goed te kijken naar die mooie omgeving. Vandaag  zagen we ook veel wandelaars die deze lopen, want je komt steeds dichter bij St.Jean, waar de meeste wandelaars eigenlijk beginnen aan hun camino. Bijna bij St.Jean Pied de Port een vreselijke klim (14%), ook deze hebben we weer gehad dus een mooie training voor de Pyreneeën die de volgende dag op de route lag, vandaag was de afstand maar 35 km. voordat we In St. Jean Pied de Port, om 12.00 uur binnen fietsten.  Daar sprak een Nederlander die op een terrasje zat ons aan, hij was helemaal lopend was gekomen, maar had nu last van zijn voeten en spieren en had een paar dagen rust genomen, hij gaf ons een tip voor een overnachtingsadres, dat was gewoon in een bar, daar konden we de fietsten, achter in de bar kwijt en prachtige kamers boven. Even opfrissen en een zo wel verdiend drankje nemen op het terras, en daar kwam Wim weer langs, zat ook een stukje achter ons aan, heel alleen. Op ons terrasje even bijgekletst en gevraagd in ons hotelletje of er nog plaats voor hem was, maar helaas, iets verderop wel. Later wat rond gewandeld door dit mooie plaatsje en bijna alles gezien, hebben we een terrasje genomen op de doorgaande route, want we hadden het vermoeden dat Karolien langs zou komen en ja hoor enige tijd later kom Karolien aan met Paula, deze hadden elkaar onderweg ook weer ontmoet, was een heerlijk weerzien, maar zij hadden al een andere Auberge geregeld en gevonden. Afgesproken dat we over een uurtje met z'n 4 tjes zouden gaan eten en samen de volgende dag de Pyreneeën over zouden gaan. Maar omdat het morgen wel eens warm kon worden wilde we vroeg vertrekken, om 6 uur!!,  afgesproken. Uurtje later heerlijk een terrassje genomen om wat te eten. Vroeg naar bed voor de volgende "zware" dag. Welterusten.