Dag 28, 19 Juni, Fromista - Mansilla de Las Mulas, 98km

19 juni 2014 - Mansilla de las Mulas, Spanje

6 uur, veel wandelaars waren al bezig hun boeltje te pakken, dat gaat heel geruisloos, niemand zeg wat of heel zachtjes, het enigste wat je hoort is de "Plastick Sound", (het geluid van dicht vouwende en inpakkende plastics zakjes) en het geluid van open en dicht doen van de ritsen van de rugzakken. Na een armzalig ontbijt zijn we vertrokken met de gedachte die we elke dag wel hebben van, Hoe ver gaan we vandaag en waar slapen we vanavond, is elke keer weer een verrassing. Het was koud die morgen de route was redelijk vlak en om half 9 zaten we al na 23 km. aan de koffie. En zoals vaak kom je geregeld dezelfde fietser tegen zoals ook nu, effe een praatje en weer verder. Na een aantal km. ging onze route ook over het pad waar de wandelaars lopen, onverhard, veel wandelaars voorbij gegaan, die gebukt onder een zware rugzak (Soms fiets je er enkele voorbij die voor hun bagage een Ezel gebruiken), lopen en je allemaal een "Bon Camino" toewensen, op dat stuk van de route krijg je ook mede door het warme weer, prachtige omgeving van voorbij gaande graan-en korenvelden en zoals je van ver kunt zien kleine dorpjes die opdoemen na elke heuvel, het echte Camino gevoel. Fantastisch zoals je aan de foto's kunt zien van deze dag. Dat stuk van de route was erg slecht, bang voor lekke banden, maar wij hadden ons gelukspoppetje bij ons!!, " JA" zei Wim "maar aan een fietspompje heb ik eigenlijk meer aan"  aan het einde van deze weg hebben "onze" gelukspoppetjes het toch maar weer goed gedaan en kon het fietspompje blijven zitten. Het werd erg heet. Onderweg lagen hier en daar wandelaars even uit te rusten, een paar keer een picknikje gedaan, in een leuk dorpje een terrasje genomen voor de nodige verkoeling, en daar zaten ook onze twee Belgen weer, zij hadden Karolien gezien op een ander terrasje, dus ze was in de buurt. Geef een fijn gevoel. Wim heeft het ook prettig bij ons maar voelt zich soms even bezwaard, wat voor ons niet het geval is, we hadden afgesproken samen door te gaan, in iedergeval tot Cruz de Ferro, dat is zijn missie. Zo zijn we na een saai gedeelte, door dorpjes waar helemaal niemand te zien is, het lijken zo wel van die spookdorpen met in de kerktoren, die er altijd wel staat vol zit met ooievaarsnesten. na toch nog 98 km hebben gefietst, zijn we om 16.00 uur aangekomen in Mansilla de Las Mulas, in een mooie Auberge waar het toch nog zoeken was naar een stapelbed, tussen de al snurkende en rustende wandelaars. was een beetje chaotische her en der konden we nog net een bed vinden. Later op het terras genoten van een heerlijk biertje, wijntje en voor Wim een Cola, dat werd later een Sangria !!, Rustig kunnen kijken naar het voetbal, terwijl ik mooi de site eens redelijk kon bijwerken meestal gaat daar behoorlijk wat tijd in zitten. Weer wat dichterbij gekomen.

1. Gerard pijnappels:
    21 juni 2014
    Hoi Ton en Diny, Jullie zijn inmiddels ervaren en geharde pelgrims geworden. Fijn dat jullie de ketting weer aan de gang kregen. Heb dat probleem ook een keer gehad, dat kostte mij 1 uur. De route door Spanje is nog mooier dan door Frankrijk en je krijgt meer het gevoel onderweg te zijn naar S. Vrijdag avond kreeg ik een SMS van Karo dat zij in Leon zat. Jullie gaan elkaar ongetwijfeld weer ontmoeten en dan heb je weer veel om te vertellen. Bedankt voor je goede zorgen en op naar de bergen.
    Groet gerard en Petra
  2. Gerard en Riny:
    Hola Pellegrinos Ton en Diny,
    We volgen jullie op de "Camino" middels de leuke reisverslagen.
    Een knappe prestatie om de tocht vanuit Giesbeek te fietsen "CHAPEAU"!
    Het is of ik de "Camino" weer opnieuw beleef.
    Fijn dat de tocht tot nu toe voorspoedig verloopt, geniet ervan en veel sterkte voor de komende kilometers.
    BUEN CAMINO,
    Gerard en Riny Hermsen
    ( buurtjes van Willem en Lidy)
  3. Nynke:
    Hoi Ton en Diny,

Allemachtig, jullie trappen goed door! Heel veel mooie kilometers en kracht in de bergen. Eénmaal uit de bergen - dan zijn jullie er bijna!
    Groeten,
    Nynke
  4. Jaap en Riny:
    21 juni 2014
    wat zijn jullie toch een stelletje kanjers

groetjes Jaap en Riny
  5. Geert en brigitte:
    Hallo Diny en Ton,
    Jullie de "Plastic Sound" en wij gisteren onder prima omstandigheden "Dreamfields". Lekker druk in het dorp maar dat moet kunnen. Het einde is in zicht en jullie gaan, zo te lezen, goed! Sterk werk van jullie. Succes nog met de rest kilometers.
  6. Harry en Monique:
    22 juni 2014
    Ton en Dinie nog ff doorbijten.....toppie!! Gelukkig zijn jullie verhalen weer te lezen....gr en zet hem op...
  7. Theo en Hennie:
    22 juni 2014
    Geweldig wat een prestatie en wat geweldig dat jullie dit doen. Theo heeft ook al wel eens vaker gezegd dat hij de route wil lopen. Maar dat gaat hem helaas niet worden. Maar zo leuk de verhalen, foto,s en ontmoetingen te lezen. Dit nemen ze jullie niet meer af. De laatste lootjes, heel veel succes nog, groetjes uit Vorden.
  8. Trudie Berends:
    22 juni 2014
    hoi Diny en ton ik vind het fantastisch wat een prestatie en mooie foto s nou hou je haaks nog hoeveel km moeten jullie nog groetjes Trudie