Dag 29, 20 Juni, Mansilla de Las Mulas - Leon, 35 km.

20 juni 2014 - León, Spanje

Na weer een nacht met snurkers en hijgers moesten we weer voor 8 uur weg zijn. We zouden het vandaag rustig aan doen. want de route naar Leon was niet zo ver meer ongeveer 35 km. we wilden graag Leon gaan bezichtigen. Maar het begon niet zo best, we hadden de verkeerde route gelezen (Wim had aan de Sangria gezeten)  want na een tijdje kreeg ik toch het gevoel dat we niet goed zaten dus terug, ongeveer 12 km. op ons laatste aanwijzing in het routeboek weer verder gegaan kwamen we op nu de goede route. Het was een saai stuk de omgeving inspireerde ons niets, Diny had daar even een kleine inzinking om weer terug rijden en opnieuw beginnen, maar dat duurde eventjes, gelukkig dat het een fijn fietsweertje was en we aardig snel naar Leon konden koersen, nou voor de zoveelste keer was de weg ook weer anders, na een koffiestopje waren de aanwijzingen in het routeboekje erg onduidelijk zodat het zoeken was naar de goede richting naar Leon, een klein omweggetje  en een verschrikkelijke steile klim arriveerde we toch op de goede route langs een watertje wat wel in het routeboekje aangegeven was, in de binnenstad, gelijk koers gezet naar de Kathedraal, dat is de meest voor de hand liggende route, daar op zoek gegaan naar de Auberge, maar met onze Spaanse taalkennis is dat toch nog een heel gezoek geweest, na 1uur ronddwalen hebben we deze toch kunnen vinden, het bleek een klooster te zijn, dat is niet zo erg, eigenlijk best wel leuk, behalve voor Wim die mocht niet bij ons op de kamer slapen, want wij hadden een kamer waar alleen echtparen mochten slapen, dus Wim moest gewoon bij de heren. Tja zo gaat dat in een klooster.  Maar ook weer het zelfde ritueel, douchen, bed snel opmaken anders heb je kans dat als je terug kom van het douchen er iemand anders in ligt. We waren lekker vroeg in Leon en hebben daar mooi de stad met de zeer imposante kathedraal kunnen bekijken welke we niet van binnen konden bezichtigen. Dan maar eerst op een gezellig terrasje vlakbij deze Kathedraal een biertje, wijntje en een colatje voor Wim, later is Diny alleen wezen winkelen ( ja dat krijg ik er toch niet uit), en wij zijn terug gegaan want ik wilde onze site verder gaan afmaken nu er goede WiFi verbinding was en mooi de tijd kon nemen. Na een tijdje zijn we gezellig op een mooi pleintje gaan eten, je raad het nooit weer een pellegrino menu, koste nu maar 8 euro!! En best goed, nou dat eten we geregeld onderweg, er was veel te doen in de stad, druk s'avonds erg gezellig, volle terrasjes, we hebben vlak voor de albeque een terrasje genomen dat was vlakbij zodat we niet te laat binnen zouden zijn, omdat 22.00 uur de deur dicht gaat, en zo als het ons weer altijd lukt precies op tijd binnen waren. En dan proberen te gaan slapen nou we geven jullie het te doen om tussen al die wandelaars die bekaf zijn en heel goed kunnen snurken en nog meer van die buitenlandse geluiden kunnen maken, maar uiteindelijk lukt het dan toch maar weer.

1. Astra:
    23 juni 2014
    Hebben jullie al genoeg van de kerken?
    En weer een keer lekker in een hotel liggen?
    Zet hem op voor de laatste dagen.
  2. Berry:
    23 juni 2014
    Mooie verhalen, nog even doorbijten en dan hebben jullie je doel bereikt, respect.
    Berry en Margriet